28 Aralık 2009 Pazartesi

ADANASPOR'UN YILDIZI EMRAH BEDİR RÖPORTAJI

Futbol-Kolik blogu olarak ilk ropörtajımızı Adanaspor'un yıldız oyuncusu Emrah Bedir ile gerçekleştirdik. Emrah ile bir çok konuda sohbet ettik. Benim çok hoşuma giden bir sohpetti açıkçası. Umarım sizlerde beğenirsiniz.

Adana Demirspor taraftarlarınca sevilen bir oyuncuyken ezeli rakip Adanaspor'a transfer oldun. Transfer olmadan önce tereddütlerin oldu mu?
Hayır olmadı... Çünkü profosyenel futbolcuyum ben ekmeğimi kazanacağım yer önemlidir benim için. Adana'da olduğum için diğer transfer tekliflerini düşünmeden, Adana’mızın diğer kulübüne emek harcamak şeref olacaktı. Öyle düşünüp teklifini kabul ettim.


Adanaspor'a geldikten sonra taraftarların göz bebeği oldun adeta. Onlar seni gerçekten çok seviyor. Taraftarlar hakkında ne düşünüyorsun?
Adana halkı çok sıcak kanlı bu benım Adana'da 5 yılım. (Adana Demirspor'da da çok sevilen bir sporcuydum) ama Adanaspor'un taraftarına daha bir hayran kaldım. İlk geldiğim günden bu yana bana aileden birisi gibiyim gibi davrandılar. Onlarıın değeri benim kaliımde cok farklı açıkçası.
 
Artık futbola geçelim. Adanaspor'a geldiğin sezon iyi başlamıştın. Ancak daha sonra bir sakatlık yaşadın ve o geçen sezon sadece 9 maçta forma giydin. Ne tür bir sakatlık yaşamıştın?
Ön çapraz bağlarım kopmuştu Karşıyaka macı öncesinde bu kolay bir sakatlık degildir bir sporcu için.
 
Adanaspor bu sezona şampiyonluk parolası ile başladı. Bu şampiyonluk yolunda seninde rolün önemliydi. Ancak sen sezon başında bir sakatlık daha yaşadın ve bu sezon şu ana kadar hiç bir maçta forma şansı yakalayamadın. Geçen sezon yaşadığın sakatlıkmıydı bu?
Kamp dönemi benim açımdan çok iyi geçmişti. Tam performansımı yakalamıştım, kendime gelmiştim ama yine bir Karşıyaka maçı öncesi şut çalışmasında topa vururken üst adelem yırtıldı ve ilk dört hafta oynayamadım. Çünkü yırtık biraz büyüktü. Bu sakatlığıda atlattım. Tekrar kondisyon ve gücümü yakaladım. Derken bu seferde hava topu mücadelesinde yere ters düşüp diğer bacağımın çaprazları esnedi. Kariyerim açısından beni belki çok etkileyecekti. Ancak hiç bir zaman yılmadım. Bu sene takım kapastemiz çok üst düzeyde. İkinci yarıda gelecek 3-4 tane üst düzey futbolcularla beklenen şampiyonluğu yakalayacağız. Bende kendimi yeni bir transfer olarak görüyorum. İkinci yarı yapılmış en iyi transfer olmak için çabalayacağım.
 
Peki Adana'nın Messi'sini ne zaman izleme fırsatı bulacağız?
Şuan her şey yolunda gidiyor. Allaha çok şükür takımla kampa beraber başladım. Ama yine ilk maç Karşıyaka maçı olunca ::)) ligin ikinci haftasında ki Mersin maçında sahada olacağımı düşünüyorum.
 

Emrah ve Yiğeni 
 
21 yaşında çok genç bir futbolcusun. Önünde uzun yıllar var. Senin ilerisi için düşüncelerin nedir?
En büyük hayalim Adana'da şampiyonluk yaşamak. Ben şu ana kadar 4 kez final maçından döndüm (Adana Demirspor forması altında) Artık şampiyon olmanın zamanı geldiğini düşünüyorum. Adana'da şampiyonluk yaşadıktan sonrada bir yere gitmek istemiyorum. Çünkü Adana'yı ve Adana halkını çok seviyorum. Uzun yıllar Adanaspor'da futbol oynayıp Adanaspor'un takım kaptanlığını yapmak istiyorum. Tabii ki her genç gibi İstanbul'da futbol oynama isteğimiz var. Adanaspor kulübü beni satmadan ayrılmak istemiyorum. Adana'dan ayrılma gibi bir durum söz konusu olursa Bursaspor ve Beşiktaş'ta futbol oynamayı çok istiyorum.
 
Seninle aynı mevkii de oynayan hangi Türk oyuncusunu beğeniyorsun?
Türkiye'de Fatih Tekke en beğendiğim forvet oyuncusudur. Hep onu örnek almışımdır.

Peki Avrupa'dan...
Owen ve Messi...

Bank Asya'dan beğendiklerin?
Şehmuz Özer, Burak Çalık, Tıago, Recep Yıldız ve Emenike

Avrupa da tuttuğun takım var mı?
Feyenord

Neden Feyenord?
Ben 6 yaşındayken Feyenord'un genç takımı gelmişti. O zaman onlarda oynayan genç bir çocuktan forma almıştım. Hala o formayı saklıyorum. O günden beri de Feyenord'u sürekli takip ediyorum.

Kemal Kılıç geldikten sonra 10 maçta sadece 1 kez kaybettiniz. Kemal Hoca ile ilgili düşüncelerini alalım?
Kemal Hoca kendini kanıtlamış çok kaliteli bir Teknik Direktör. İdmanları çok neşeli geçiyor. Futblculara yaklaşımı, ikili ilişkiler içinde olması ve şakalaşması takım içinde daha bir sıcak ortam yaratıyor. Yeri geldiğinde prensiplerine sahip, yeri geldiğinde hırçın, yeri geldiğinde arkadaş gibi. En büyük özelliğide mükemmel heyecanlı olmasıdır. Bence her sporcunun çalışması gereken bir antrenördür.



Takımda ki yabancılar Mbilla ve Kbong hakkında ne düşünüyorsun? Adana'ya ayak uydurabildiler mi?
Sizce :) Bizim yabancılar çok sıcak kanlılar. Çok yetenekli, akıllı ve çok kuvetliler maşallah... Ben her ikisinide çok beğeniyorum (sıcak havalarda) Adana çok sıcak bir iklime sahip olduğu için pek kendi ülkelerinde ki gibi zorluk çekmediler diye düşünüyorum. Yemeklerimizi çok seviyorar. Bence ikiside ileride çok daha iyi yerlerde olacaklarını düşünüyorum.

Onlarla yaşadığın bir anıyı bizimle paylaşırmısın?
Onlar benim oda arkadaşlarımdı geçen sene. Bir gün sabahın 4'ünde uykunun en güzel yeri. Kısık bir müzik sesiyle uyandım. Birde ne göreyim. İkisi karşılıklı dans ediyor :) Her gece oluyormuş bu olay. Ben genelde ailemle kalınca evde pek karşılaşmadım. Zaten ondan sonra odamı değiştirdim :)

Emrah Bedir sana tekrar teşekkür ederim. Dilerim ki özlediğimiz o Emrah'ı en yakın zamanda tekrar izleriz...
Rica ederim çok güzel bir sohpetti benim için. Futbol oynamayı gerçekten çok özledim. Adana halkı hazır olsun, ikinci yarının en büyük transferi geliyor...

3 yorum:

  1. Güzel ve eğlenceli bir röportaj olmuş öncelikle tebrik ederim.Adanaspor'lu olarak cok beğendiğimiz,sevdiğimiz Emrah BEDİR'i en kısa zamanda sahalarda görmek isteriz.

    YanıtlaSil
  2. ben bir demirsporlu olarak sevdim..

    YanıtlaSil
  3. emrah bedir sevdigim futbolculardan biridir allah onunu acik etsin

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.