29 Mart 2010 Pazartesi

Bu Orta Saha ile Bu Kadar {G.Saray:0 F.Bahçe:1}


Galatasaray'ın orta sahasın da oynayan Mehmet, Mustafa, Elano, Ayhan ve Barış'ın ne kadar formsuz olduğunu geçen günlerde yazmıştım. Bu oyuncuların formsuzluğu nedeniylede deplasmanlarda başarılı sonuçlar alamadığımızı söylemiştim. Bu durum dün de devam etti. Fenerbahçe'nin mücadeleci orta sahasına karşılık veremedi bizim takım. Orta alanda oynayan Mustafa, Mehmet ve Elano, karşılarında ki Selçuk, M.Topuz, Özer ve Vedeson karşısında pek bir varlık gösteremedi. Sayısal olarak zaten orta sahada üstün olan Fenerbahçe, Rijkaard'ın Mehmet Topla'ı, Alex'e endekslemesi sayesinde orta sahada çok rahat top yaptı. Rijkaard'ın nasıl böyle bir şey yaptığını hala anlayamıyorum. Adam markajını artık dünyanın hiç bir takımı yapmazken, Rijkaard gibi bir adamın hangi düşünceyle bunu yaptığını gerçekten anlayamadım. Böylesine büyük maçlarda orta saha oyuncuları üzerlerine düşen görevleri yapmadığı takdirde maçı kazanmak imkansız hale geliyor. Galatasaray buna rağmen bu maçı kazanabilecek duruma geldi. Bir iki tane önemli pozisyon yarattılar. Fenerbahçe ise maç boyunca tek bir pozisyon bile yakalamadan maçı kazanmayı başardı.

İki teknik direktörün sahaya sürdüğü kadrolar ve oynadıkları futbolla ilgili birşeyler söylemek istiyorum. Fenerbahçe, elinde ki en iyi 11 ile sahaya çıktı. Bu tip derbi mücadelelerinde çok tecrübeli olan Daum, takımına çok iyi savunma yaptırdı. Fenerbahçe bu maçta savunma ve mücadele yapmaktan başka hiç bir şey yapmadı. Bu oyun formatında da bir şekilde gol bulabilirlerdi. Ya bir duran top, ya da uzaktan şut atarak. Yani maç öncesi Daum'un planladığı herşey işledi . Rijkaard ise sürekli rotasyon yaptığı orta sahada yine bir rotasyona gitti. Trabzon maçında sahada olan Barış'ın yerine Mehmet'i tercih ederek başladı maça. Galatasaray ve Rijkaard için bu maç adına birşeyler söylemekte zorlanıyorum açıkçası. Çünkü ben ilk kez Rijkaard'ın ne yapmaya çalıştığını anlayamadım. Gerek oynattığı futbol, gerek yaptığı değişikliklere bir anlam veremedim. Arda'yı sırf oynamak istedi diye sakat sakat oyuna alması çok büyük bir hataydı. Arda oyuna girdikten sonra bir kişi eksik oynadı takım. Rijkaard, maç sonunda da yaptığı açıklamada hata yaptığını açıkladı zaten. Ama bunu daha önceden düşünmesi gerekirdi. Orta saha oyuncuları konusunda da Rijkaard'ın yapabileceği pek fazla birşey yoktu. Orada oynatacağı bütün oyuncular yerlerde sürünüyor. Ama buna rağmen sistemini değiştirmemesini takdir ediyorum. En azından bu sisteme ayak uyduramayan oyuncuları çok rahat görebiliyoruz. Büyük ihtimalle de gelecek yıl bu oyuncuları göremeyeceğiz.

Son olarak oyuncuların gösterdiği performanslara da değinmek istiyorum. Leo'ya bir kez iş düştü onda da çuvalladı. Sabri çok koştu gayretliydi. Neill muhteşem, Servet iyi, Caner berbattı. Mustafa ve Mehmet kötü, Elano ise asattı. Gio ve Keita istekli ve gayretli Jo ise ruhsuzdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.