7 Haziran 2010 Pazartesi

2010 G.Afrika'ya Doğru / E Grubu


Elemelerde çok zayıf takımlarla karşılaşan ve bütün maçlarını kazanarak finallere katılan Hollanda, grubun favori takımı konumunda. Takımdaki yıldızları saymaya gerek yok sanırım. Özellikle hücum hattı müthiş.. Hücum hattında bir tek Robben'in sakatlığı söz konusu. Yıldız oyuncu büyük ihtimalle finallerde olmayacak.. Hiç kuşkusuz Robben gibi bir oyuncunun olmaması Hollanda için önemli bir kayıp. Ancak, onun yokluğunu doldurabilecek kalitede futbolcuların olduğunu unutmayalım. Hücum hattının yıldızlardan oluştuğu Hollanda'nın en büyük sorunu ise savunmada.. Heitinga-Ooijer-Mathijsen-Van Bronckhorst dörtlüsü hem kağıt üzerinde, hemde saha içerisinde zayıf kalıyor. Bakalım Hollanda bu sorunu nasıl aşacak. Hollanda içn bir başka soru işareti ise kalede Van der Sar'ın olmaması.. Hollanda'nın kalesini Stekelenburg koruyacak. O da kaliteli bir kaleci ama kafalarda yinede bir soru işareti var.. Savunma sorunu ve kaleci sorunu olmasına rağmen grup maçlarında yinede lider olabilecek kapasitedeler.


Grupta ikinci sıra için Danimarka ve Kamerun birbirleriyle yarışacak gibi görünüyor. Elemelerde harika bir performans sergileyen Danimarka, benim öncelikli favorim. Ancak, onlarında çok önemli sakatlık sorunlarıyla uğraştığını belitmem gerekiyor. Özellikle kaleci Sörensen ve savunmanın önemli ismi Agger ilk maça yetişemeyecek gibi görünüyor.. Sakatlık sorununu aştığı taktirde Danimarka'nın, Kamerun karşısında bir adım önde olacağını düşünüyorum..

İkincilik için en güçlü ikinci aday olan Kamerun hücumcu bir takım. Kadroda çok etkili hücum oyuncuları bulunuyor. Ancak, her Afrika takımında olduğu gibi onlarda da saha içersinde bir disiplin sorunu var. Maç içerisinde çok çabuk küsüp oyundan düşebiliyorlar. Bu yüzden ben ne Kamerun'a nede bir başka Afrika takımına güvenemiyorum. Tamam, Kamerun'un kadrosu çok iyi, fenada futbol oynamıyorlar ama ben yinede onlara tam olarak güvenemiyorum. Yinede sakatlık sorunlarıyla uğraşan Danimarka'yı en çok zorlayacak takım konumunda olduklarını itiraf etmek gerekir.

Grubun en zayıf takımı Japonya.. Aslında bu takımın turnuva alışkanlığının olması bir avantaj. Ayrıca kadrodaki bütün oyuncuların birbirleriyle sürekli olarak oynamasıda bir avantaj. Ancak, takımın yaş ortalaması çok yüksek. Bu yüzden bu takımların arasında pek fazla şansları olduğunu düşünmüyorum..

Grubun liderinin Hollanda olacağını, ikinci sıra içinde (sakatlık sorunlarını aştığı taktirde) Danimarka'nın daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.