9 Haziran 2010 Çarşamba

2010 G.Afrika'ya Doğru / G Grubu


İşte herkesin "ölüm grubu" olarak nitelendirdiği grup bu grup.. Bana kalırsa hiç ölümlük bir grup değil. Ben Brezilya ve Portekiz'in fazla zorlanmadan bu gruptan çıkacağını düşünüyorum. Fildişi Sahili'nin bu iki takımın arasından yükseleceğini sanmıyorum. Hele birde Drogba'nın sakatlığı onların işini dahada zorlaştırdı. Brezilya her zamanki gibi hem grubun hemde turnuvanın favori takımı konumunda. Brezilya'yı anlatmaya gerek yok. Herkes onların gücünü biliyor. Burada ben biraz Portekiz'i konuşmak istiyorum.. Çünkü, onların bir sürpriz yapabileceğini düşünüyorum.. Bu sürpriz hem grup liderliği, hemde bir şampiyonluk olabilir..


Aslında Portekiz'inde kadrosundan bahsetmeye gerek yok. Çoğu futbolcuları büyük takımlarda oynuyor. Ronaldo, Deco, Simao, Carvalho, Pepe, Nani vs.. Kadro tamam ama en önemli sorun, bu kadronun sahaya yansıttığı futbol.. Malum elemelerde pekte iyi bir performans sergilemediler. Önce gruplarda Danimarka'nın arkasında kaldılar. Hatta az daha gruptan çıkamayacaklardı. İsveç'i son anda geçtiler. Daha sonra Bosna ile play-off maçı yaptılar. Oynadıkları iki maçtada şans yanlarındaydı. Zar zor bu engelide aştılar ve finallere katılmaya hak kazandılar. Yani buraya kadar geldiler ama nasıl geldiler.. Şimdi sizlerin, ya arkadaş hem bu takımın sürpriz yapabileceğini söylüyorsun, hemde negatif yanlarını konuşuyorsun, dediğinizi duyar gibiyim.. Ama ne yapalım be, takımın kadrosu şampiyon olabilecek kapasitede.. Özellikle ben Ronaldo'ya güveniyorum. Kendisi pek sevmem ama allahı var iyi futbolcu.. Tarihe geçmek istiyorsa künyesinde Dünya Kuapsı şampiyonluğu bulundurmak zorunda. Bunuda bence bu turnuvada yaparsa yapar.  Bu yüzden onları sürpriz şampiyonluk adayı olarak görüyorum.

Kağıt üzerinde süper bir futbolcu kadrosuna sahip olan Fildişi'nin ise gruptan çıkabileceğini düşünmüyorum. Drogba'nın sakatlığı beni bu düşünceye itmedi. O olsa bile benim fikrim değişmez. Her Afrika takımından bahsedince söylediğim herşey onlar içinde geçerli. Saha içi disiplinsiz hareketleri ve tam bir takım gibi hareket etmemeleri onlara güvenmemi engelliyor. Grubun en zayıf halkası olarak görünen K.Kore'nin bu takımların arasında puan alabileceğini sanmıyorum. Onlar için çok iyi bir tecrübe olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.